Jak pozycjonować wizytówkę Google skutecznie? Zacznij od wypełnienia wszystkich zakładek, które są w niej zawarte. Dotyczy to nazwy firmy, adresu, godzin otwarcia, kategorie oraz informacje kontaktowe.
Nazwa firmy nie powinna różnić się od tej, która widnieje w oficjalnych dokumentach rejestrowych. Nazwę możesz “podrasować” frazą kluczową, ale należy to zrobić subtelnie i w sposób przemyślany. Sposób podrasowania nazwy można zobaczyć na przykładzie marki ZANAMER Kombinat Interaktywny, która działa na lokalnym rynku w Suwałkach. Zanamer, zamiast określenia “kombinat interaktywny” zamieścił w swojej nazwie frazę “strony internetowe” i dodatkowo podkręcił ją nazwą miasta, w którym ma siedzibę. Dzięki takiemu rozwiązaniu wizytówka Google skutecznie się wyświetla na frazę: strony internetowe Suwałki
Zadbaj również o to, aby adres firmy, który podajesz we wszystkich miejscach w sieci był taki sam, jak na wizytówce Google. Te miejsca to na przykład strona internetowa, fanpejdż w social media, wizytówki NAP, ogłoszenia na lokalnych portalach. Adres musi być identyczny.
Aktualizowanie godzin otwarcia jest czymś, co Google premiuje. Wyjeżdżasz na urlop? Zmień godziny otwarcia firmy. Nie pracujesz w święta państwowe lub kościelne? Ustaw zmiany, aby klienci (i Google) widzieli, że firma dba o ten element na swojej wizytówce.
Pamiętaj, aby w wizytówce wypełnić pole Kategoria oraz Informacje dodatkowe. W przypadku kategorii wybierz taką, która najtrafniej opisuje Twoją działalność. Zadbaj o to, aby numer kontaktowy, mail oraz pozostałe formy kontaktu były aktualne i poprawnie zapisane.
W pozycjonowaniu wizytówki Google sprawdza się wykorzystywanie słów kluczowych we wpisach marketingowych na wizytówce. Jak wykorzystywać słowa kluczowe? Wprowadzaj je opisując swój biznes, używaj ich w odpowiedziach na pytania klientów oraz umieszczaj je w pozostałych częściach wizytówki. Pamiętaj jednak, aby zdania, w których umieszczasz takie słowa, brzmiały naturalnie. Unikaj przeładowywania treści frazami kluczowymi, bo Google uzna je za spam.
Pamiętaj jednak, aby wszelkie działania marketingowe dobrze zaplanować i oprzeć je o jakiekolwiek (nawet najskromniejsze) badanie konkurencji. W przeciwnym razie grozi Ci tworzenie marketingu, którego efektów nikt nie zobaczy. Więcej przeczytasz we wpisie: Marketing, którego nie było.
Jeśli twoja firma działa na lokalnym, ale wąskim rynku, pomyśl o wykorzystywaniu lokalnych słów kluczowych. Uwzględniaj nazwę miejscowości lub regionu, aby przyciągnąć klientów z konkretnej lokalizacji. Na przykład, jeśli prowadzisz restaurację w Suwałkach, użyj frazy „Restauracja w Suwałkach”.
Zdjęcia są jednym z najważniejszych elementów wizytówki. Chcesz skutecznie pozycjonować wizytówkę Google? Umieszczaj w niej zdjęcia wysokiej jakości. Wykorzystuj różne typy zdjęć, które przedstawiają wnętrze lokalu, produkty, personel. Nie zapomnij dodawać również fotografii z wydarzeń. A jeśli będziesz umieszczać w zdjęciach dane geolokalizacyjne, wesprzesz pozycjonowanie swojej wizytówki w wynikach lokalnych.
Opublikuj krótki film, w którym przedstawisz swoją firmę, produkty lub usługi. Wideo zwiększa zaangażowanie i jest dobrze odbierane przez algorytmy Google. Prowadzisz restaurację? Nagraj wnętrze kuchni, stolik z kwiatami, kartę dań. Zmontuj film z daniem głównym, przystawką lub orzeźwiającym napojem. Uruchom kreatywność.
Opinie Klientów to najważniejszy element pozycjonujący wizytówkę Google. Zachęcaj swoich klientów do wystawiania recenzji. Poproś ich aby pozostawili swoją opinię po zakończeniu transakcji lub usługi. Możesz to robić osobiście, poprzez e-maile, albo w formie linku do recenzji, który umieścisz na swojej stronie internetowej.
Google docenia firmy, które aktywnie odpowiadają na opinie – zarówno pozytywne, jak i negatywne. Świadczy to o tym, że dbasz o swoich klientów. W przypadku negatywnych opinii, zachowaj profesjonalizm i – jeśli jest taka możliwość – zaoferuj rozwiązanie problemu.
Zachęcaj klientów do używania w swoich recenzjach słów kluczowych związanych z Twoją działalnością (np. „świetna restauracja z kartaczami w Suwałkach”).